Проблемні групи

11

 
Становленню професіоналізму майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти сприяє їх робота в студентських наукових проблемних групах, що функціонують при кафедрі дошкільної і початкової освіти. 

 

 
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Студентська наукова проблемна група – це група науковців (викладачів і студентів), які спільно працюють над вирішенням наукової проблеми під керівництвом одного із членів цієї групи.
  2. До роботи в студентській науковій проблемній групі залучаються особи, які виявили схильність до самостійної творчої науково-дослідної роботи, з метою дослідження конкретно визначеної наукової проблеми.
  3. Діяльність студентської наукової проблемної групи пов’язана з напрямами наукових досліджень кафедри дошкільної і початкової освіти.
  4. Діяльність студентських наукових проблемних груп здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту» (2017 р.), «Про вищу освіту» (2014 р.), «Про дошкільну освіту» (2001 р.), «Про повну загальну середню освіту» (2020 р.); Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нової редакції (2021 р.); Державного стандарту початкової освіти (2018 р.); Концепції «Нова українська школа» (2016 р.), а також відповідних нормативних документів.

НОРМАТИВНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ ПРОБЛЕМНОЇ НАУКОВОЇ ГРУПИ

Положення про організацію освітнього процесу у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка (2019 р.).

Положення про кваліфікаційну роботу у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка. Нова редакція  (2022 р.).

Порядок перевірки академічних та наукових текстів на плагіат у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка  (2022 р.).

Положення про курсову роботу у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка (2021 р.).

Кодекс академічної доброчесності Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (2019 р.).

Про комісію з питань етики та академічної доброчесності Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (2019 р.).

Положення про перезарахування результатів навчання у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка (2021 р.).

Концепція про наукову діяльність Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка.

МЕТА
створення студентських наукових проблемних груп

Студентські наукові проблемні групи створюються кафедрою дошкільної і початкової освіти з метою організації наукової діяльності та залучення здобувачів вищої освіти ступеня бакалавр і магістр до виконання науково-дослідних робіт, розвитку наукового мислення і творчого підходу до вирішення теоретичних і прикладних проблем, слугують однією з основних форм діяльності кафедри.

ЗАВДАННЯ,
що ставляться перед студентськими науковими проблемними групами

  • поглиблене вивчення досягнень сучасної науки з обраної галузі, впровадження їх в практику;
  • розвиток навичок самостійної творчої пошукової роботи, накопичення досвіду проведення наукових досліджень;
  • виховання творчого ставлення до наукового пошуку;
  • потягу до самоосвіти, підвищення власної наукової активності;
  • застосування результатів наукових досліджень, розробка рекомендацій щодо їх реалізації;
  • сприяння вдосконаленню освітнього процесу, застосуванню сучасних прийомів та методів навчання;
  • підвищення рівня фахової майстерності;
  • сприяння самовираженню особистості здобувача у процесі професійної підготовки.

РЕЗУЛЬТАТИ

  1. Результати діяльності студентських наукових проблемних груп за підсумками року заслуховуються та обговорюються на засіданні кафедри дошкільної і початкової освіти.
  2. Результатом наукової роботи у складі студентської проблемної наукової групи мають бути захист кваліфікаційних робіт, захист курсових робіт, наукові публікації, доповіді на наукових і науково-практичних конференціях, творчі звіти, участь в олімпіадах та конкурсах наукових робіт університетського, регіонального, всеукраїнського та міжнародного рівнів.

СТУДЕНТСЬКІ ПРОБЛЕМНІ НАУКОВІ ГРУПИ

  • «Теорія і практика підготовки майбутніх фахівців початкової освіти в умовах Нової української школи» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Павлущенко Наталія Миколаївна);
  • «Здоров’язбережувальні технології в початковій школі» (керівник – кандидат педагогічних наук, професор Кондратюк Світлана Миколаївна);
  • «Актуальні проблеми мистецької освіти» (керівник – доктор педагогічних наук, професор Лобова Ольга Володимирівна);
  • «Актуальні проблеми початкової математичної освіти і методико-математичної підготовки майбутніх вчителів початкових класів» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Васько Ольга Олександрівна);
  • «Природнича освіта: досвід, проблеми, перспективи» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Колишкіна Алла Петрівна);
  • «Проблеми формування музично-естетичної компетентності майбутніх фахівців у дошкільній та початковій освіті» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Пушкар Лариса Вікторівна);
  • «Проблеми мовної освіти молодших школярів» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Парфілова Світлана Леонідівна);
  • «Інноваційні технології у викладанні методики формування мовленнєвої компетенції дошкільника» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Харькова Євдокія Дмитріївна);
  • «Проблеми формування еколого-педагогічної компетентності майбутніх вихователів» (керівник – кандидат біологічних наук, доцент Гаврило Олена Іллівна);
  • «Естетичне виховання як пріоритетний аспект діяльності майбутніх педагогів» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Шаповалова Ольга Володимирівна);
  • «Проблеми організації інноваційної діяльності в закладах дошкільної та початкової  освіти» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Бутенко Віта Григорівна);
  • «Актуальні проблеми розвитку дітей старшого дошкільного й молодшого шкільного віку в ХХІ столітті» (керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Білєр Оксана Славіківна).