Участь доцентів кафедри О.С. Білєр, О.О. Васько і Л.В. Пушкар у програмі міжнародної академічної мобільності

Із 17 березня 2025 р. по 20 червня 2025 р. кандидати педагогічних наук, доценти кафедри дошкільної і початкової освіти О.С. Білєр, О.О. Васько та Л.В. Пушкар взяли участь у програмі міжнародної академічної мобільності у формі науково-педагогічного стажування.

Стажування проходило в Instytut Spraw Administracji Publicznej (м. Люблін, Республіка Польща) за темою: «Innovative Digital Tools for Distance Education in Higher Education Institutions: The Experience of the European Union» («Інноваційні цифрові інструменти для дистанційної освіти у закладах вищої освіти: досвід Європейського Союзу»), обсягом 6 кредитів ECTS – 180 академічних годин.

Зміст стажування охоплював такі теми:

  • SMART-технології в освіті;
  • сучасна освіта: досвід країн ЄС;
  • новітні технології у навчанні;
  • змішане та адаптивне навчання;
  • гейміфікація освіти;
  • створення курсів у системі Moodle;
  • онлайн-сервіси для інтерактивного тестування тощо.

У межах стажування учасники опрацювали сучасні цифрові інструменти навчання та ознайомилися з європейськими освітніми практиками для подальшого впровадження в професійну діяльність.

Навчальний план науково-педагогічного стажування виконано повністю. Учасники отримали відповідні сертифікати про завершення програми.

Атестаційний іспит з педагогіки, вікової та педагогічної психології_2025_0042

20 червня 2025 року завершилася Державна атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта денної форми навчання за ОР «Бакалавр». До складу Екзаменаційної комісії з Атестаційного іспиту з педагогіки, вікової та педагогічної психології увійшли: Голова ЕК – Алла КОЛИШКІНА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти. Члени комісії – кандидати педагогічних наук, доценти кафедри дошкільної і початкової освіти: Світлана ПАРФІЛОВА, Лариса ПУШКАР, Наталія ПАВЛУЩЕНКО.
Комісією встановлено, що здобувачі вищої освіти означеної спеціальності на достатньому рівні оволоділи базовими знаннями з педагогіки, вікової та педагогічної психології.
Випускники отримали кваліфікацію: Бакалавр початкової освіти. Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти.

Атестаційний іспит з методик початкової освіти_2025_0042 група

11 червня 2025 року розпочала роботу державна комісія з Підсумкової атестації здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта денної форми навчання, до складу якої увійшли: Голова ЕК – Алла КОЛИШКІНА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти. Члени комісії – кандидати педагогічних наук, доценти кафедри дошкільної і початкової освіти: Світлана ПАРФІЛОВА, Лариса ПУШКАР, Наталія ПАВЛУЩЕНКО. 

11 та 12 червня 2025 р. відбувся "Атестаційний іспит з методик початкової освіти" в змішаному форматі. Комісією відзначено достатній рівень оволодіння базовими знаннями здобувачами вищої освіти провідних методик початкової освіти, у відповідях більшість студентів довели, що розуміють сучасні тенденції та ефективні стратегії навчання дітей молодшого шкільного віку в умовах Нової української школи й удосконалення організації освітнього процесу в контексті НУШ.

Державна атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта»_ДО-4

28 травня 2025 року відбулася державна атестація здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» заочної форми навчання шляхом складання Комплексного кваліфікаційного іспиту з методик дошкільної освіти.

Іспит пройшов в атмосфері відповідальності, високої фахової підготовки та дотримання принципів академічної доброчесності. Здобувачі освіти продемонстрували ґрунтовні теоретичні знання, володіння сучасними методиками організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, уміння застосовувати їх на практиці, а також виявили високий рівень професійної мотивації та педагогічної зрілості.
Склад Державної екзаменаційної комісії:

  1. Голова ЕККондратюк Світлана Миколаївна, кандидат педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти.

  2. ЕкзаменаторЛобова Ольга Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти.

  3. Член комісіїБутенко Віта Григорівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти.

  4. Член комісіїГаврило Олена Іллівна, кандидат біологічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти.

Щиро вітаємо здобувачів із успішним складанням іспиту! Бажаємо подальших звершень у професійній діяльності, натхнення та педагогічної майстерності!

Висновки щодо реалізації програми внутрішньої академічної мобільності здобувачів

У межах співпраці між Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка та Ізмаїльським державним гуманітарним університетом 27 травня 2025 року на кафедрі дошкільної і початкової освіти закінчилася реалізація програми внутрішньої академічної мобільності.

Здобувачі Ізмаїльського державного гуманітарного університету першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної форми навчання спеціальності 012 Дошкільна освіта – Раїса ІВАНОВА та Анастасія НИЧИПУРЕНКО  обрали для вивчення в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка варіативний компонент «Фребельпедагогіка», який було запропоновано  доцентом кафедри дошкільної і початкової освіти Ольгою ШАПОВАЛОВОЮ. 

Програму внутрішньої академічної мобільності в контексті вивчення вибіркової дисципліни «Фребельпедагогіка» було реалізовано з позитивними результатами, що підтверджується активністю здобувачів дошкільної освіти та їх інтересом до ідей Фрідріха Фребеля. Учасники програми поглибили свої знання про філософію та педагогічну систему Фребеля, зокрема щодо значення гри як провідної діяльності дитини, ролі «дарів Фребеля» та принципу природовідповідності у вихованні.

Здобувачі ознайомилися з практиками впровадження «Фребельпедагогіки» в ЗДО № 6 «Метелик», м. Суми, що сприяло обміну інноваційних підходів в організації дошкільного виховання, зокрема через участь у майстер-класах, спостереження за заняттями у фребель-орієнтованих групах та виконання творчих завдань на основі фребелівських методик.

Бажаємо всім здобувачам не лише відкривати нові горизонти в освіті, а й не втрачати дитячої щирості, яку так цінував Фрідріх Фребель. Нехай кожна гра, кожен досвід і кожна нова зустріч у межах академічної мобільності надихає вас на творення педагогіки, що відкриває серця дітей!