Дошкільна освіта в контексті сьогодення_частина 2. Зустріч_4 в межах проєкту «Сприяння освіті»

17 та 20 лютого 2023 року продовжилась імплементація спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, що проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті». Працюючи над частиною 2 теми «Дошкільна освіта в контексті сьогодення», учасники, разом з доцентом Вітою БУТЕНКО, розглянули та проаналізували риси, які характеризують сучасних дітей, продумали, як врахувати ці особливості в освітньому процесі сучасного закладу дошкільної освіти; створили портрет сучасної дитини, використовуючи модерні лайфхаки; обговорили проблему наступності між дошкільною та початковою ланкою у контексті формування базових компетентностей дитини.

Проходження тренінгу «Благополуччя дітей і педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки»

Із 06 по 14 лютого 2023 року the LEGO Foundation спільно з організацією МНРSS Collaborative проводили навчання представників закладів вищої освіти щодо реалізації навчального модулю «Благополуччя дітей і педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки», до якого долучилися викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга Васько

Програма була створена в рамках підтримки відновлення і відбудови освіти України Фундацією LEGO і має на меті підготовку майбутніх педагогів за спеціальностями 013 «Початкова освіта» з питань психосоціальної підтримки дітей, їхнього благополуччя в закладі освіти в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема з використанням ігрового та діяльнісного підходів. Тренінг проводили розробники програми «Благополуччя дітей і педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки» Рена ДЕЙТЦ (професорка університету Нью-Йорка) і Ешлі НЕМІРО (докторка наук, виконавча директорка the МНРSS Collaborative, Королівство Данія). За результатами успішного проходження тренінгу учасники отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.

Дошкільна освіта в контексті сьогодення_частина 1. Зустріч_3 в межах проєкту «Сприяння освіті»

13 лютого 2023 року продовжилась імплементація спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, що проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті». Працюючи над темою «Дошкільна освіта в контексті сьогодення», учасники оволодівали вміннями: взаємодіяти один з одним, у парах та командах; обговорювати ідеї; спільно шукати рішення на виклик. Розуміючи динамічність реальності, здобувачі разом з доцентом Вітою БУТЕНКО, висловили, сподівання, що саме нове покоління майбутніх педагогів стане рушійною силою та потужним механізмом, який буде в авангарді, а не в ар’єргарді освітніх змін, оскільки час змін – портфоліо сьогодення.

Координаційна зустріч для тренерів ЗВО щодо імплементації спецкурсу «Навчання через гру»

08 грудня 2022 року викладач кафедри дошкільної і початкової освіти Віта Бутенко взяла участь в координаційній зустрічі для тренерів ЗВО щодо імплементації спецкурсу «Навчання через гру», яка проводилася в межах міжнародного проєкту LEGO «Сприяння освіти» в Україні, організованого фондом The LEGO Foundation (королівство Данія). Тренерки LEGO Foundation, Ірина Піскова та Олена Черевична:

  • розкрили мету спецкурсу - розвиток творчої, вмотивованої особистості, яка навчається впродовж життя та процвітає у ХХІ столітті;
  • продемонстрували характеристики ігрового досвіду навчання: радісну, значущу, активну, мотиваційну, соціальну; 
  • визначили переваги та роль навчання через гру;
  • розглянули особливості організації педагогічної діяльності на основі підходу «навчання через гру».

 

Заклад дошкільної освіти як територія гри. Зустріч_1-2 в межах проєкту «Сприяння освіті»

02 лютого 2023 року розпочалась імплементація спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 0034 групи, що проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті». Метою курсу визначено формування готовності майбутніх педагогів до впровадження гри як наскрізного підходу у взаємодії з дітьми дошкільного віку та забезпечення всебічного розвитку дітей і наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах запровадження Базового компонента дошкільної освіти та Концепції Нової української школи. Доцент Віта БУТЕНКО ознайомила студентів із правилами співпраці в рамках курсу, концептуальними засадами реалізації гри як підходу у взаємодії з дітьми дошкільного віку, способами забезпечення цілісної освітньої подорожі дитини за допомогою гри.