01 жовтня 2020 р. відбулося відкрите заняття доцента кафедри дошкільної і початкової освіти Шаповалової Ольги Віталіївни для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта 0054 групи з навчальної дисципліни «Моніторинг якості дошкільної освіти» на тему: «Сучасні підходи до діагностики якості дошкільної освіти».
Було розглянуто наступні питання лекції:
- Загальні поняття педагогічної діагностики: виникнення та становлення.
- Критерії, показники та рівні оцінки якості освіти.
- Роль методичних розробок у моніторинговому дослідженні.
- Використання міжнародних методик для здійснення оцінювання загальної якості дошкільної освіти, зокрема Early Childhood Environment Rating Scales (ECERS-3).
Лектором було акцентовано увагу на впровадженні проекту Концепції розвитку дошкільної освіти в Україні де запропоновано ознаки якісної дошкільної освіти, моніторингу та оцінки розроблення критеріїв якості.
В Україні розпочинається оцінювання якості дошкільної освіти ECERS-3 (30.06.2020 р.). Пілотний та основний етапи дослідження триватимуть у 2020-2021 роках. У межах цього процесу здійснюється відбір національних експертів, а також їхня підготовка (онлайн і офлайн). Крім того, експерти пройдуть валідизацію сертифікованими тренерами Інституту ERSI (США) і зможуть здійснювати пілотний етап дослідження, а також готувати регіональних експертів для здійснення основного етапу дослідження. Упродовж 2020-2021 років Український інститут розвитку освіти планує підготувати близько 80 сертифікованих експертів.
У лекції було запропоновано: що таке ECERS-3, для чого використовують ECERS-3, структуру та завдання. В подальшому студентам запропоновано вивчення шкали ECERS-3, які можуть бути використані на різних рівнях управління.