Викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР, Віта БУТЕНКО, Ольга ВАСЬКО приєднались до проєкту «Сприяння освіті», започаткованого в 2010 році, після підписання Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та фондом the LEGO Foundation (королівство Данія).
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 13
17 листопада 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, працювали над темою «Нормативно-правові орієнтири організації освітнього процесу у початковій школі». На зустрічі ознайомилися з нормативно-правовою базою, яка створює рамку і вектори роботи вчителя початкової школи; детально дослідити професійний стандарт вчителя початкової школи; проаналізувати академічну свободу педагога в теорії й на практиці.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана Білєр і Ольга Васько щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 12
02 листопада 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, розпочали працювали над темою «Дистанційна реальність: виклики та можливості». На зустрічі ознайомилися з організацією дистанційного навчання в початковій школі; проаналізували власний досвід дистанційного навчання; ознайомилися з дієвими інструментами організації дистанційного навчання.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Тренінг-знайомство зі шведською програмою соціально-емоційного розвитку і навчання Peppy Pals для ЗВО для спеціальності 012 Дошкільна освіта
31 жовтня 2023 року доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Віта БУТЕНКО долучилась до тренінгу-знайомство зі шведською програмою соціально-емоційного розвитку і навчання Peppy Pals "Веслі друзі" для закладів вищої освіти для спеціальності 012 Дошкільна освіта. Тренер Ольга ГОНЧАРЕНКО, використовуючи активні взаємодії, познайомила учасників із сутністю, метою, завданнями та ресурсами програми.
Щиро дякуємо команді The LEGO Foundation в Україні за підтримку освіти України і запропоновані ініціативи.
Тренінг-знайомство зі шведською програмою соціально-емоційного розвитку і навчання Peppy Pals для ЗВО для спеціальності 013 Початкова освіта
31 жовтня 2023 року викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО долучилися до тренінгу-знайомство зі шведською програмою соціально-емоційного розвитку і навчання Peppy Pals для закладів вищої освіти для спеціальності 013 Початкова освіта. Тренери Лариса ПАНКУЛІЧ і Людмила ЖДАНЮК познайомили з особливостями програми і ресурсами Peppy Pals. В активній взаємодії, в роботі в групах обмінялися думками, потренувалися реалізовувати запропоновані активності в освітньому процесі початкової школи.
Щиро дякуємо команді The LEGO Foundation в Україні за підтримку освіти України і запропоновані ініціативи.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 11
30 жовтня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, працювали над темою «Дієві інструменти підтримки благополуччя дітей в освітньому процесі початкової школи». На зустрічі познайомилися з «Квіткою благополуччя» як інструментом підтримки благополуччя дітей, розробленою Міжнародним комітетом порятунку; повправлялися в діяльнісній взаємодії; проаналізували активності відповідно до аспектів благополуччя; розглянули принципи підтримуючого спілкування.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу «Педагогіка гри в закладах дошкільної освіти»_Зустріч 3
27 жовтня 2023 року в межах імплементації модулів спецкурсу «Педагогіка гри в закладах дошкільної освіти» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0044 група) розглянули тему «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти. Розставляємо акценти (частина 2)».
Фасилітатором зустрічі виступила доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Віта БУТЕНКО, яка взяла на себе роль «хелоу-менеджера» й розпочала зустріч з кола привітання, запропонувавши вправу «Комплімент». На зустрічі учасники продовжували формувати уявлення про традиційний та ігровий підхід до навчання дітей дошкільного віку, роблячи акценти на практичному вимірі; взяли участь в активності «Чарівна торбинка», трансформуючи традиційну вправу, щоб підхід взаємодії педагога з дітьми став ігровим; проаналізували проведені активності відповідно до 5 характеристик гри та в розрізі 5 сфер розвитку.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 10
23 жовтня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, працювали над темою «Освітній простір без кордонів». На зустрічі розглянули багатовимірність та мультизадачність освітнього простору, трансформаційний вплив освітнього середовища на педагогічну свідомість; познайомилися зі світовими практиками створення освітнього середовища; створили моделі динамічного освітнього простору.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
{gallery slider=boxplus.transition animation=3000}novini/2023-2024/LEGO_2_rik/Pochatkova/Zustrich_10{/gallery}
Імплементація спецкурсу «Педагогіка гри в закладах дошкільної освіти»_Зустріч 2
20 жовтня 2023 року в межах імплементації модулів спецкурсу «Педагогіка гри в закладах дошкільної освіти» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0044 група) розглянули тему «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти. Розставляємо акценти (частина 1)».
Фасилітатором зустрічі виступила доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Віта БУТЕНКО. Зустріч традиційно розпочалася зі створення доброзичливої атмосфери, позитивного настрою у колективі та об’єднання в команди. На зустрічі учасники обговорили сутність поняття «діяльнісний підхід в освіті», зробивши висновок про те, що «підхід навчання через гру» в закладі дошкільної освіти = «діяльнісному підходу» в початковій школі; проаналізували характеристики традиційного та ігрового підходів у навчанні дітей дошкільного віку.
{gallery slider=boxplus.transition animation=3000}novini/2023-2024/LEGO_2_rik/Doshkilna/Zustrich_2{/gallery}
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 9
20 жовтня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, працювали над темою «Дослідницька діяльність в освітньому просторі початкової школи». На зустрічі розглянули дослідницько-експериментальну діяльність як механізм реалізації діяльнісного підходу в освіті; попрацювали над усвідомленням ролі відкритих запитань та самостійного пошуку для розвитку та підтримки навчальної мотивації учнів; попрактикувалися організовувати та проводити дослідницько-експериментальну діяльність у початковій школі.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 8
19 жовтня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, працювали над темою «Критичне мислення як ресурс сучасної людини». На зустрічі розглянули діяльнісний підхід як ефективний спосіб розвитку критичного мислення учнів; ознайомилися зі стратегіями розвитку критичного мислення; моделювали освітню діяльність з використанням структури уроку критичного мислення.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 7
16 жовтня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, продовжили роботу над темою «Креативне мислення в реаліях сучасного світу». На зустрічі визначили сучасні підходи до тлумачення поняття «креативність»; розкрили сутність поняття «креативність» як циклічного процесу; ознайомилися з поняттями «дивергентне та конвергентне мислення» через практичний досвід; розглянули діяльнісний підхід як природний механізм розвитку креативного мислення.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 6
12 вересня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, закінчили роботу над темою «Дизайн-мислення педагога як умова реалізації інтегрованого навчання» і розпочали роботу над темою «Креативне мислення в реаліях сучасного світу». На зустрічі практикували реалізовувати етапи педагогічного «дизайн-мислення»; розширювали арсенал інструментів педагога щодо реалізації діяльнісного підходу в освіті; визначили сучасні підходи до тлумачення поняття «креативність».
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 4-5
11 вересня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта продовжували працювати над темою «Дизайн-мислення педагога як умова реалізації інтегрованого навчання». На зустрічі досліджували поняття «тематичний тиждень» та «тематичний день»; застосовували «мапу думок» як інструмент діяльнісного навчання; познайомилися з модельними програмами першого класу; розглянули сутність поняття «дизайн-мислення» в контексті освіти; практикували реалізовувати етапи педагогічного «дизайн-мислення»; розширювали арсенал інструментів педагога щодо реалізації діяльнісного підходу в освіті.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 3
08 вересня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта відбулася зустріч, на якій продовжували формувати поняття про діяльнісний підхід як наскрізний в освітньому процесі початкової школи; проаналізували відео з фрагментами уроків відповідно до 5 характеристик діяльнісного підходу; практикували проведення ранкових зустрічей та аналізувати їх щодо ефективності у розрізі розвитку наскрізних умінь.
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч 2
07 вересня 2023 року в межах імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта розглянули тему «Діяльнісний підхід у початковій школі. Розставляємо акценти». На заняття продовжували формувати поняття про діяльнісний підхід як наскрізний в освітньому процесі початкової школи; провели аналіз власного шкільного досвіду; використали п’ять характеристик діяльнісного підходу як інструменту сучасного педагога.
Здобувачі вищої освіти презентували власні дизайн-роботи про унікальність спецкурсу попереднього року і обговорили їх в командах. Усіх учасників зустрічі захопила активність зі створення сенкану «діяльнісний підхід». Жваві обговорення викликало завдання «Мій шкільний досвід».
Фасилітатори зустрічі викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО щиро дякують всім учасникам.
Імплементація спецкурсу «Педагогіка гри в закладах дошкільної освіти»_Зустріч 1
06 вересня 2023 року розпочалась імплементація модулів спецкурсу «Педагогіка гри в закладах дошкільної освіти» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0044 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого фондом The LEGO Foundation. Означений спецкурс є логічним продовженням, розширенням та поглибленням спецкурсу «Навчання через гру», який імплементувався в попередньому навчальному році. Метою вивчення курсу визначено усвідомлення здобувачами вищої освіти сутності гри як наскрізного підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти та оволодіння стратегіями його практичної реалізації у роботі з дітьми дошкільного віку.
Фасилітатором зустрічі виступила доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Віта БУТЕНКО. Перша зустріч на тему «Вступ до спецкурсу «Педагогіка гри в закладах дошкільної освіти» розпочалася зі створення доброзичливої атмосфери, позитивного настрою у колективі – проведено ігрову активність «Ситуативне привітання». На зустрічі учасники продемонстрували можливі способи об’єднання в команди; здійснили рефлексію допомогою вправи «Подорож у часі»; озвучили власні очікування від навчання на спецкурсі в цьому році; познайомились із можливостями щоденника Вражень Play Diary, де вони можуть фіксувати власні думки, ідеї, інсайти, рефлексії, емоції, міркування, враження.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» (2 рік)_Зустріч_1
04 вересня 2023 року розпочалась імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» в освітній процес здобувачів 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Цей спецкурс є логічним продовженням спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі», що імплементувався в попередньому навчальному році. Метою спецкурсу є глибоке усвідомлення майбутніми педагогами сутності діяльнісного підходу як наскрізного в освітньому процесі початкової школи та оволодіння стратегіями його практичної реалізації у роботі з молодшими школярами.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема першої зустрічі «Вступ до спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір»», зміст якої охоплював такі напрями як: виробити правила співпраці в межах спецкурсу; провести рефлексію та саморефлексію в контексті ключових уроків спецкурсу попереднього року навчання; обговорити очікування як дієвий інструмент усвідомленого навчання; вказати горизонт спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі: наскрізний вимір» вересень-грудень 2023 р.; створити Play Diary як інструмент для рефлексії.
Зустріч-рефлексія для представників закладів вищої освіти залучених до імплементації спецкурсів від The LEGO Foundation
30 травня 2023 року викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР, Віта БУТЕНКО і Ольга ВАСЬКО взяли участь в зустрічі-рефлексії для представників закладів вищої освіти залучених до імплементації спецкурсів від The LEGO Foundation «Навчання через гру» і «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 012 Дошкільна освіта і 013 Початкова освіта.
Зустріч розпочалася із цікавого, активного привітання «Welcome». Далі керівниця освітніх ініціатив the LEGO Foundation в Україні Оксана Рома зупинилася на важливих аспектах підтримка освіти і освітян України в буремності сьогодення. Тренерки the LEGO Foundation Ірина ПІСКОВА, Лариса ПАНКУЛИЧ, Ольга ГОНЧАРЕНКО фасилітували учасників до активностей «Коло рефлексії», «Емоції спецкурсу», «Освітній простір – як це зробили ми», «Формула успіху» і «Рефлексія». Наталія КОТЕЛЯНЕЦЬ, викладачка Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка, висвітлила свій досвід імплементації спецкурсу «Діяльнісний підхід у дошкіллі: вчора і сьогодні».
Щиро дякуємо The LEGO Foundation і учасникам зустрічі за доброзичливу і сприятливу атмосферу, комунікацію і підтримку.
Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
25 травня 2023 року відбулася підсумкова зустріч з імплементації модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема зустрічі «Роль педагога в освітньому процесі початкової школи». Розглянули такі питання: умови успішної реалізації діяльнісного підходу в початковій школі; професійні ролі педагогів (коуч, тьютор, фасилітатор, наставник, модератор, партнер); систематизація, консолідація ключових ідей навчальної дисципліни.
Заняття розпочалося з об’єднання в команди. Здобувачі вищої освіти взяли участь в активності «Рухлива вікторина»; створили мапи думок відповідно до однієї із ролей сучасного педагога; долучилися до вправи-пошук «Секрети сучасного педагога»; здійснили рефлексію.
Щиро дякуємо здобувачам вищої освіти за участь в курсі, агентність і співпрацю, а також The LEGO Foundation за представлену можливість участі в проєкті, його супровід і підтримку.
Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
24 травня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема зустрічі «Креативність як ключове вміння людини ХХІ століття». Розглянули такі питання: сучасні підходи до тлумачення поняття «креативність»; практики пошуку креативних рішень; відкриті запитання як один з основних принципів діяльнісного підходу та розвитку креативного мислення; лепбук як дієвий інструмент навчання молодшого школяра.
Заняття розпочалося з об’єднання в команди. Здобувачі вищої освіти обговорили ідеї всіх учасників щодо тем, проблемних питань та продуктів проєктної діяльності та обрали ТОП-3 найоригінальніших найкреативніших ідеї; дослідили поняття «творчість» та «креативність» через завдання «Придумати нестандартні варіанти використання предметів»; долучилися до активностей «Креатив навколо» і «Креатив у дії»; потренувалися створювати відкриті запитання виконавши завдання «Мільйон цікавих запитань».
Щиро дякуємо здобувачам вищої освіти за участь в курсі, агентність і співпрацю.
Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
23 травня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема зустрічі «Проєктна діяльність як активна стратегія навчання і розвитку». Розглянули такі питання: ефективні практики діяльнісного навчання, зокрема, з наборами LEGO «Play Box»; ідеї реалізації діяльнісного підходу; теоретичні засади методу проєктів; реалізація проєктної діяльності у початковій школі; проєктна діяльність у розрізі розвитку наскрізних умінь; педагогічний супровід проєктної діяльності; баланс ініціатив педагога й учнів під час реалізації проєктної роботи; практикум дослідницько-експериментальної та пошукової діяльності.
Заняття розпочалося з об’єднання в команди. Здобувачі вищої освіти долучилися до виконання активностей з використанням LEGO Play Box або інших засобів за темою «Дикі і свійські тварини»; розглянули приклади запитань для організації проміжної рефлексії, що є важливою в освітньому процесі та є складовою формувального оцінювання; запропонували власні варіанти продовження взаємодії за темою «Дикі і свійські тварини»; поділилися одне з одним ідеями активностей, які вони зафіксували після перегляду вебінару «Дієві інструменти діяльнісного навчання у початковій школі»; дослідили етапи проєктної діяльності через її візуалізовану схему “5П+1П”; долучитися до практики реалізації проєкту та відслідкувати його етапи відповідно до схеми.
Щиро дякуємо здобувачам вищої освіти за участь в курсі, агентність і співпрацю.
Роль педагога у реалізації гри як наскрізного підходу в закладі дошкільної освіти. Зустріч_17 в межах проєкту «Сприяння освіті»
22 травня 2023 року завершено імплементацію другого модулю на тему «Реалізація гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого фондом The LEGO Foundation.
У процесі сьогоднішньої зустрічі, тема якої – «Роль педагога у реалізації гри як наскрізного підходу в закладі дошкільної освіти», фасилітатор, доцент Віта БУТЕНКО, запропонувала учасникам ігрові взаємодії: вправа у колі «Так, ні, можливо», вправу-мозковий штурм «Новий погляд», групову дискусію «Гра-дитина-педагог-розвиток», вправу-пошук «Секрети педагога-фасилітатора»; обговорила зі здобувачами ефективні способи навчання Едгара Дейла, що стало одним із доказів важливості реалізації Гри як наскрізного підходу в освітньому процесі сучасного закладу дошкільної освіти.
По завершенню зустрічі фасилітатор провела рефлексію «Що було найбільш цінним під час вивчення спецкурсу "Навчання через гру"», щиро подякувала здобувачам вищої освіти за участь у спецкурсі, агентність, співпрацю і подаровані емоції!
Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
18 травня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема зустрічі «Дієві інструменти діяльнісного підходу в початковій школі – частина 2». Розглянули такі питання: «стан потоку» як неодмінна умова утримання інтересу та мотивації дітей; педагогічні прийоми створення «стану потоку» в освітньому процесі початкової школи; нейропсихологічні основи розвитку дитини, ігрові та діяльнісні методи навчання; безмежний арсенал інструментів реалізації діяльнісного підходу у початковій школі; ефективні практики діяльнісного навчання, зокрема, з наборами LEGO «Play Box»; ідеї реалізації діяльнісного підходу.
Заняття розпочалося з об’єднання в команди. Здобувачі вищої освіти долучилися до виконання вправи «Мости»; переглянули відео щодо використання Шести цеглинок на практиці й обговорили як працює інструмент «Шість цеглинок» у діяльнісному навчанні для всебічного розвитку дитини; провели вправу з посібника «Шість цеглинок в освітньому просторі початкової школи», яка їм найбільш сподобалася і проаналізували її у розрізі розвитку наскрізних умінь дітей; взяли участь у вправі «Чарівні торбинки»; створити власну історію-комікс про тварин.
Щиро дякуємо здобувачам вищої освіти за участь в курсі, агентність і співпрацю.
{gallery slider=boxplus.transition animation=3000}novini/2022-2023/ЛЕГО_ПО/Лего_ПО_Зустріч_14{/gallery}
Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
15 травня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема зустрічі «Дієві інструменти діяльнісного підходу в початковій школі – частина 1». Розглянули такі питання: методика «Шість цеглинок» як інструмент освітньої діяльності в початковій школі; нейропсихологічні основи розвитку дитини, ігрові та діяльнісні методи навчання.
Заняття розпочалося з об’єднання в команди. Здобувачі вищої освіти здійснили рефлексію кейса «Дорожня карта уроку»; створили «Стіну думок» за допомогою онлайн-сервісу Padlet – зафіксували ключові думки з власного есе, написаного у рамках самостійної роботи; взяли участь в активностях «Тактильні вправи з цеглинкою», «Вправи на розширення вертикального поля зору» і «Вправи на розширення горизонтального поля зору»; переглянули відео «Тактильні вправи» і обговорили значення виконаних завдань; долучились до виконання вправи «Запам’ятайки».
Щиро дякуємо здобувачам вищої освіти за участь в курсі, агентість і співпрацю.
Взаємодія з батьками: новий погляд. Зустріч_16 в межах проєкту «Сприяння освіті»
15 травня 2023 року продовжено імплементацію другого модулю на тему «Реалізація гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого фондом The LEGO Foundation.
Протягом сьогоднішньої зустрічі, тема якої – «Взаємодія з батьками: новий погляд», фасилітатор, доцент Віта БУТЕНКО, обговорила зі здобувачами інтерактивні форми роботи з родинами, де батьки будуть не просто слухачами, а активними учасниками, які висловлюють і доводять думку, випробовують запропоновані методи й прийоми на практиці, обмінюються досвідом, проявляють ініціативу.
{gallery slider=boxplus.transition animation=3000}novini/2022-2023/ЛЕГО/Лего_Зустріч_16{/gallery}
Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
11 травня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана Білєр і Ольга Васько. Тема зустрічі «Ефективні практики діяльнісного підходу – частина 2». Розглянули такі питання: кейси реалізації діяльнісного підходу; компетентнісний потенціал діяльнісного підходу; роль ранкової зустрічі в освітньому процесі; дизайнери ранкових зустрічей.
Заняття розпочалося з об’єднання в команди і проведення ранкової зустрічі. Здобувачі вищої освіти долучитися до мозкового штурму «Значення ранкової зустрічі для педагога і дітей», розроблення кейсів реалізації діяльнісного підходу в освітньому процесі, рефлексії з аналізу кейсів «Рамка аналізу взаємодії».
Щиро дякуємо за участь в курсі, агентість і співпрацю.
Проєктна діяльність як активна стратегія розвитку дітей. Зустріч_15 в межах проєкту «Сприяння освіті»
08 травня 2023 року продовжено імплементацію другого модулю на тему «Реалізація гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого фондом The LEGO Foundation.
Протягом сьогоднішньої зустрічі, тема якої – «Проєктна діяльність як активна стратегія розвитку дітей», фасилітатор, доцент Віта БУТЕНКО, обговорила особливості проєктної діяльності; розкрила її сутність через модель «5П+1П» (проблема, планування, пошук інформації, продукт, презентація, підбивання підсумків та продовження); визначила роль педагога в процесі створення проєктів, що полягає у вмінні пропонувати цікаві теми, фасилітувати за допомогою відкритих запитань, сприяти трансформуванню ідей і підтримувати дітей у процесі творення.
Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка
04 травня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема зустрічі «Ефективні практики діяльнісного підходу – частина 1». Розглянули такі питання: практикум з діяльнісного підходу; відкриті запитання та завдання як ефективні інструменти реалізації діяльнісного підходу; діяльнісний підхід як наскрізний в освітньому процесі початкової школи.
Зустріч розпочалася зі створення доброзичливої атмосфери, позитивного настрою у колективі. На зустрічі здобувачі вищої освіти продемонстрували створені «квітки-картки» для п'яти сфер розвитку дитини і можливі способи об’єднання в команди; обговорили домашнє завдання у форматі «Коло вражень»; дослідили поняття «відкрите запитання» у діяльнісному підході, результати якого продемонстрували за допомогою метода «Розмова у ліфті»; попрактикувалися створювати відкриті запитання і завдання; взяли участь у рефлексії.
Креативність як ключове вміння людини. Зустріч_14 в межах проєкту «Сприяння освіті»
01 травня 2023 року продовжено імплементацію другого модулю на тему «Реалізація гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого фондом The LEGO Foundation.
Протягом сьогоднішньої зустрічі, тема якої – «Креативність як ключове вміння людини», фасилітатор, доцент Віта БУТЕНКО, використовуючи ігрові активності («Оживи букву», «Скринька креативу», «Креатив навколо», «Креатив у дії», «Пташка»), сприяла розвитку здатності здобувачів бачити речі по-новому, відхилятися від традиційних схем мислення, швидко продукувати оригінальні ідеї для вирішення проблемних ситуацій; презентувала креативність як спосіб мислення, що стимулює інновації та трансформації світу навколо.
Гра як підхід: практичний та аналітичний вимір. Зустріч_12-13 в межах проєкту «Сприяння освіті»
24 квітня 2023 року продовжено імплементацію другого модулю на тему «Реалізація гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого The LEGO Foundation.
У процесі сьогоднішньої зустрічі, тема якої «Гра як підхід: практичний та аналітичний вимір», фасилітатор, доцент Віта БУТЕНКО, використовуючи інструменти ігрової взаємодії, запропонувала учасникам відчути на собі динаміку спектру гри, тобто зміну балансу ініціатив дорослого і дитини; презентувала сутність ранкової зустрічі з дітьми в закладі дошкільної освіти, яка дає старт новому дню, ментально включає дітей в освітній процес та відбувається відповідно до характеристик гри (значуща, активна, соціальна, радісна, мотивуюча).
Спектр гри як динамічний континуум. Зустріч_11 в межах проєкту «Сприяння освіті»
21 квітня 2023 року продовжено імплементацію другого модулю на тему «Реалізація гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого The LEGO Foundation.
Під час сьогоднішньої зустрічі, темою якої визначено «Спектр гри як динамічний континуум», фасилітатор, доцент Віта БУТЕНКО, у процесі взаємодії з учасниками, обговорила розуміння сутності поняття «гра»; ознайомила зі спектром гри, що включає вільну гру, спрямовану гру й розвивальну гру; зафіксували значення вільної гри для дітей та педагогів.