Роль педагога у реалізації гри як наскрізного підходу в закладі дошкільної освіти. Зустріч_17 в межах проєкту «Сприяння освіті»

22 травня 2023 року завершено імплементацію другого модулю на тему «Реалізація гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти  спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого фондом The LEGO Foundation. 

У процесі сьогоднішньої зустрічі, тема якої – «Роль педагога у реалізації гри як наскрізного підходу в закладі дошкільної освіти», фасилітатор, доцент Віта БУТЕНКО, запропонувала учасникам ігрові взаємодії: вправа у колі «Так, ні, можливо», вправу-мозковий штурм «Новий погляд», групову дискусію «Гра-дитина-педагог-розвиток», вправу-пошук «Секрети педагога-фасилітатора»; обговорила зі здобувачами ефективні способи навчання Едгара Дейла, що стало одним із доказів важливості реалізації Гри як наскрізного підходу в освітньому процесі сучасного закладу дошкільної освіти.

По завершеню зустрічі фасилітатор провела рефлексію «Що було найбільш цінним під час вивчення спецкурсу "Навчання через гру"», щиро подякувала здобувачам вищої освіти за участь у спецкурсі, агентність, співпрацю і подаровані емоції!

Атестаційний іспит з педагогіки, вікової та педагогічної психології_ПО-2стн

22 травня 2023 року здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта ПО-2стн групи  заочної форми навчання  успішно склали підсумкову атестацію у вигляді «Атестаційного іспиту з педагогіки, вікової та педагогічної психології».

Склад екзаменаційної комісії: голова ЕК – Білєр О.С., кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної і початкової освіти; екзаменатор – Колишкіна А.П., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти; член ЕК –Лобова О.В., доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти і Павлущенко Н.М., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти.

Позитивні результати іспиту засвідчують наявність у здобувачів уміння розв'язувати педагогічні задачі, а також демонструє змістовне розуміння основних принципів і методів освіти та виховання загалом, та роботи вчителя зокрема.

Комплексний кваліфікаційний іспит з методик дошкільної освіти_ДО-2стн

19 травня 2023 року здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта ДО-2стн групи  заочної форми навчання  успішно склали підсумкову атестацію у вигляді «Комплексного кваліфікаційного іспиту з методик дошкільної освіти».

Склад екзаменаційної комісії: голова ЕК – Бутенко В.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти; екзаменатор – Шаповалова О.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти; член ЕК – Кондратюк С.М., кандидат педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти і Харькова Є.Д., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти.

Вітаємо наших Бакалаврів! Чекаємо вас на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти!

Участь викладачів кафедри дошкільної та початкової освіти в IV Міжнародній науковій онлайн-конференції «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки»

18 травня 2023 року викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка взяли участь у IV Міжнародній науковій онлайн-конференції «Україно моя вишивана: етнокультурний та освітньо-виховний потенціал української вишиванки». Конференція була організована з нагоди Всесвітнього дня вишиванки та зібрала вчених та експертів з різних країн світу, які досліджують та пропагують українську вишиванку як важливу частину нашої культурної спадщини.

Наталія ПАВЛУЩЕНКО та Євдокія ХАРЬКОВА представили доповідь на тему «Історія вишитої сорочки: мандрівка Сумщиною». Вони розкрили багатогранність та символіку української вишиванки, а також висвітлили регіональні особливості вишивання на Сумщині. Ними були представлені різноманітні орнаменти та використані матеріали, які використовувалися в сорочках у минулому та зараз.

Участь у цій конференції дала можливість долучитися до спільноти науковців з різних куточків світу, що досліджують феномен української вишиванки. Дякуємо організаторам за надану можливість, чудову атмосферу і позитивні емоції.

Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка

18 травня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.

Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема зустрічі «Дієві інструменти діяльнісного підходу в початковій школі – частина 2». Розглянули такі питання: «стан потоку» як неодмінна умова утримання інтересу та мотивації дітей; педагогічні прийоми створення «стану потоку» в освітньому процесі початкової школи; нейропсихологічні основи розвитку дитини, ігрові та діяльнісні методи навчання; безмежний арсенал інструментів реалізації діяльнісного підходу у початковій школі; ефективні практики діяльнісного навчання, зокрема,  з наборами LEGO «Play Box»; ідеї реалізації діяльнісного підходу.

Заняття розпочалося з об’єднання в команди. Здобувачі вищої освіти долучилися до виконання вправи «Мости»; переглянули відео щодо використання Шести цеглинок на практиці й обговорили як працює інструмент «Шість цеглинок» у діяльнісному навчанні для всебічного розвитку дитини; провели вправу з посібника «Шість цеглинок в освітньому просторі початкової школи», яка їм найбільш сподобалася і проаналізували її у розрізі розвитку наскрізних умінь дітей; взяли участь у вправі «Чарівні торбинки»; створити власну історію-комікс про тварин.

Щиро дякуємо здобувачам вищої освіти за участь в курсі, агентність і співпрацю.