Продовження імплементації спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка. Зустріч_3

06 березня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурс є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.

Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема третьої зустрічі «Освіта в контексті сьогодення», зміст якої охоплював такі напрями як: час змін у світі та в освіті; науковці, футурологи, візіонери про сьогодення та майбутнє людства; діяльнісний підхід як спосіб підготувати дитину сьогодні до світу завтра; роль діяльнісного підходу для всебічного розвитку дитини; пошук, аналіз і презентація фактів про освіту в різних країнах світу.

Продовження імплементації спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка. Зустріч_2

27 лютого 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.
Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Тема другої зустрічі  «Можливості для реалізації діяльнісного підходу», зміст якої охоплював такі напрями як: безмежний арсенал інструментів вчителя початкової школи; ігрові способи вибору спікерів; прийоми включення у діяльнісне навчання; дієве освітнє середовище (класне і позакласне).

Освіта: переосмислення концепту. Зустріч_5 в межах проєкту «Сприяння освіті»

24 лютого 2023 року, впроваджуючи спецкурс «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, що проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», фасилітатор зустрічі, доцент Віта БУТЕНКО, запросила учасників в освітню подорож для розширення власних горизонтів і світогляду. У ході імплементації здобувачі знаходили та презентували цікаві факти про освіту країн світу (Японія, Фінляндія, Австралія, Данія, Ізраїль, Сінгапур); узагальнювали та обговорювали в командах інформацію про сьогоднішню дошкільну освіту в Україні; пропонували ідеї для практичної реалізації ігрової діяльності у щоденній взаємодії з дітьми.

Всеукраїнський тренінг від The LEGO Foundation для викладачів ЗВО та ОІППО з теми «Шість цеглинок в освітньому просторі початкової школи»

21 лютого 2023 року викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО долучилися до всеукраїнського тренінгу для викладачів ЗВО та ОІППО, які є учасниками проєкту "Діяльнісний підхід у початковій школі" від The LEGO Foundation в 2023-2024 н.р. з теми "Шість цеглинок в освітньому просторі початкової школи".

Тренінг проводили тренерки освітніх ініціатив Thе Lego Foundation Людмила ЖДАНЮК і Стефанія ЧУБАКОВА.

Мета тренінгу: оволодіння практичним інструментом і дієвим засобом навчання «Шість цеглинок», який дає змогу реалізувати ігрові та діяльнісні методи навчання у початковій школі. Не тренінгу розглянуто цілий комплекс ігрових завдань спрямованих не лише на розвиток мислення, мовлення, уваги, а й механізм розвитку оперативної пам’яті, самоконтролю та ментальної гнучкості, що вкрай необхідні для навчання у школі та протягом життя. Окрім цього, продемонстровано використання цієї методики для розвитку важливих соціальних умінь і навичок, а саме: здатність співпрацювати у команді, співпереживати за результат товариша, команди, вміння вчитись у своїх однолітків, дослухаючись до їхніх ідей та пропозицій, вміння розподіляти ролі та обов’язки, вміння розв'язувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення, вміння генерувати ідеї та здатність їх логічно обґрунтовувати. Акцент зроблено на тому, що шість цеглинок – це не фіксований набір завдань та інструкцій, а відкрита система, яка стимулює здобувачів освіти робити відкриття, досліджувати, експериментувати, шукати власні відповіді на проблемні ситуації, ставити цілі та розробляти план дій, творити та імпровізувати досхочу.

Імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі». Зустріч_1

20 лютого 2023 року розпочалась імплементація модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання. 

Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана Білєр і Ольга Васько. Тема першої зустрічі «Діяльнісний підхід у початковій школі», зміст якої охоплював такі напрями як: правила співпраці в межах курсу; умови ефективності та дієвості правил; поняття «агентність дитини» в контексті освітнього простору початкової школи; практика створення хмар слів за допомогою цифрових застосунків; початок дослідження змісту понять «гра» та «діяльнісний підхід»; ігрові способи об’єднання здобувачів початкової освіти у пари, команди.