Безмежний арсенал інструментів гри як підходу у професійних практиках педагогів_частина 1. Зустріч_8 в межах проєкту «Сприяння освіті»

07 квітня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти  спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого The LEGO Foundation. 

Сьогоднішньою зустріччю розпочато 2-й модуль спецкурсу, де учасники будуть знайомитись із можливостями реалізації гри як підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти. Фасилітатором зустрічі виступила доцент Віта БУТЕНКО, яка традиційно розпочала  зі створення доброзичливої атмосфери та позитивного настрою за допомогою рутини "Екран настрою". Протягом зустрічі, темою якої була «Безмежний арсенал інструментів гри як підходу у професійних практиках педагогів», викладач за допомогою активностей, пропонувала учасникам знаходити в оточуючому просторі та використовувати інструменти ігрової взаємодії для роботи з дітьми дошкільного віку; сфокусувала увагу на відкритих запитаннях; використовувала ігрові активності з мандарином та іншими предметами.

Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка. Зустріч_8

03 квітня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурсу є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання.

Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Розглянули теми «Діяльнісний підхід у контексті трансформаційних змін у світі і в освіті» та «Концепція Нової української школи»

Традиційно зустріч розпочалася зі створення доброзичливої атмосфери, позитивного настрою у колективі – проведено вправу «Абетка гарних слів» і «Метелики». На зустрічі здобувачі вищої освіти продемонстрували можливі способи об’єднання в команди; після перегляду відео додали слова-асоціації до поняття НУШ; через тест який опрацьовувався індивідуально, в парах і командах обговорили Концепцію НУШ; пригадали складові НУШ через представлення створених студентами творчих робіт; дослідили формулу НУШ в оригінальний спосіб «Формула в кишені»; ознайомилися з 10 ключовими компетентностями НУШ через вправу «Броунівський рух»; виконали дві руханки.

Характеристики гри як ДНК освітнього процесу. Зустріч_7 в межах проєкту «Сприяння освіті»

03 квітня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Навчання через гру» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти  спеціальності 012 Дошкільна освіта (0034 група), який проводиться в межах міжнародного проєкту «Сприяння освіті», організованого The LEGO Foundation. Протягом сьогоднішньої зустрічі, темою якої була «Характеристики гри як ДНК освітнього процесу», фасилітатор - доцент Віта БУТЕНКОпропонувала учасникам, для глибшого усвідомлення та розуміння характеристик гри, на прикладі теми «Транспорт», виконувати цікаві творчі завдання; здійснювати аналіз цих активностей з погляду 5-ти характеристик гри; визначити вплив гри на сфери розвитку дитини.

Завершення тренінгу «Благополуччя дітей і педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки»_ЗДО

31 березня 2023 року доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Віта БУТЕНКО долучилась до останньої тренінгової зустрічі щодо реалізації навчального модуля «Благополуччя дітей і педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки», яке проводило the LEGO Foundation спільно з організацією МНРSS Collaborative. Програма складалась  із 5 змістових модулів. Кожен модуль передбачав теоретичну та практичну складові, а також самостійну роботу слухачів. Теоретична та практичні складові реалізувались у тренінговій, діяльнісній формі.

Темою сьогоднішньої зустрічі визначено «Благополуччя педагогів». Разом з тренером, професоркою університету Нью-Йорка Реною ДЕЙТЦ, учасники досягали таких цілей: усвідомлювали, як життєві труднощі впливають на благополуччя педагогів та як впливає благополуччя педагога на благополуччя дітей, розробляли реалістичний "План турботи про себе".

Щиро вдячна спікерам за професіоналізм та креативність в організації тренінгів! Колегам вдячна за плідну співпрацю!

Продовжується імплементація спецкурсу від The LEGO Foundation «Діяльнісний підхід у початковій школі» в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка_Зустріч 7

27 березня 2023 року продовжено імплементацію модулів спецкурсу «Діяльнісний підхід у початковій школі» в освітній процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (3 і 2-стн. курсів), який проводиться в межах проєкту організованого The LEGO Foundation щодо упровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти. Метою спецкурс є оволодіння майбутніми вчителями початкових класів ігровими та діяльнісними методами навчання. 

Фасилітаторами зустрічі виступили викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти Оксана БІЛЄР і Ольга ВАСЬКО. Працювали над темою «Діяльнісний підхід у контексті трансформаційних змін у світі і в освіті», розглянули такі питання: світ, що змінюється, – сучасна реальність; динамічна реальність як новий вимір професійного світобуття; діяльнісний підхід у контексті трансформаційних змін в освіті; реформа в початковій освіті; вчитель НУШ – провідник змін. 

Традиційно зустріч розпочалася зі створення доброзичливої атмосфери, позитивного настрою у колективі – проведено вправу «Посмішка» і «Екран настрою». На зустрічі здобувачі вищої освіти продемонстрували можливі способи об’єднання в команди; звернулися до домашнього завдання проаналізували інформацію про теорію поколінь яку представили у вигляді ментальних карт; розглянули й обговорили знайдені у рамках самостійної роботи фото освітнього процесу; створили та обговорили концепт комфортного навчального середовища для сучасних дітей покоління Альфа; визначали Чому? потрібні зміни в освіті; з’ясували необхідність створення Концепція Нової української школи та Державного стандарту початкової освіти; кожний учасник індивідуально зафіксував власні асоціації до поняття «Нова українська школа» і після обговорення визначили 6 спільних, ключових асоціацій.