18 квітня 2025 року відбулось відкрите практичне заняття кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної і початкової освіти Пушкар Лариси Вікторівни із здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта (0042 група). Практичне заняття з дисципліни "Організація і управління в початковій освіті" проведено на платформі Meet. Тема заняття: "Внутрішнє керівництво закладом загальної середньої освіти".
Викладачем чітко окреслено структуру та зміст заняття, його мету та основні завдання, а саме: закріплення знань студентів щодо суб’єктів керування і контролю у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО); а також щодо особливостей системи планування та організації роботи у ЗЗСО. Вдалим було використання різноманітних видів і форм роботи, зокрема застосування активних методів навчання (неімітаційних та імітаційних), як то: експрес-вікторина, дискусійні обговорення, перехресне опитування, розбір документації та ін.
На занятті були присутні викладачі кафедри дошкільної і початкової освіти С.М.Кондратюк (кандидат педагогічних наук, професор, директор ННІПП, член науково-методичної комісії ННІПП); Н.М. Павлущенко (кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти,); О.С.Білєр (кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти, гарант освітньо-професійної програми Початкова освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта); А.П. Колишкіна (кандидат педагогічних наук, заступник директора ННІПП з навчальної роботи, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти); В.Г. Бутенко (кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти, член науково-методичної комісії ННІПП); С.Л. Парфілова (кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти); О.О. Васько (кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти).
При обговоренні проведення відкритого практичного заняття присутні надали позитивні відгуки: відзначили належний науково-методичний рівень проведеного заняття, ґрунтовність обговорення тематичного матеріалу, використання активних інноваційних методів та сучасних засобів навчання; практичне заняття було цікавим, інформативним та корисним для майбутніх фахівців початкової освіти.
18 квітня 2025 року в межах освітньої програми «Початкова освіта» на базі СумДПУ імені А.С. Макаренка відбувся майстер-клас від Мороза Євгена Вадимовича, старшого вчителя початкових класів ЗЗСО № 13 м. Суми. Тема заходу – «Створення сучасного бренду вчителя та популяризація досвіду в TikTok». Спікер окреслив власне бачення того, яким має бути вчитель нового покоління, пояснив значення публічності в професійній діяльності педагога, а також ознайомив учасників із можливостями TikTok для просування власного бренду. Євген Вадимович розповів про свій досвід блогерства, поділився порадами щодо створення якісного контенту та ефективними стратегіями ведення освітнього блогу.
Захід пройшов у теплій атмосфері та викликав жвавий інтерес серед студентів, які готуються стати сучасними вчителями, готовими до цифрових викликів сьогодення.
Щиро дякуємо Євгену Вадимовичу Морозу за змістовну та натхненну зустріч!
16 квітня 2025 року відбулася звітна конференція з Виробничої педагогічної практики в закладах дошкільної освіти 0044 групи. Студенти поділилися своїми враженнями про роботу з дітьми, складнощами, які зустрічаються в цей важкий час. Дякуємо Світлані Миколаївні Кондратюк і Ользі Володимирівні Лобовій за увагу до результатів нашої практики.
15 квітня 2025 року на кафедрі дошкільної і початкової освіти відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Дошкільна і початкова освіта в євроінтеграційному та національному вимірах».
У конференції взяли участь понад 300 учасників, серед яких доктори наук, професори; кандидати наук, доценти; доктори філософії; здобувачі першого (бакалаврського), другого (магістерського), третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти спеціальностей 012 Дошкільна освіта і 013 Початкова освіта; старші наукові співробітники НАПН України; асистенти; старші викладачі; завідувачі закладів дошкільної освіти; вихователі закладів дошкільної освіти; вчителі початкових класів України і зарубіжжя.
До участі в онлайн-конференції приєднались представники наукової спільноти різних міст України (Суми (і область), Київ, Глухів, Лубни, Чернівці, Івано-Франківськ, Кропивницький, Ізмаїл, Черкаси, Полтава, Мукачево, Вінницька область, Харків, Херсон, Ужгород та ін.) та країн зарубіжжя (Бельгія, Польща, КНР, Чеська республіка, Литва, Латвія, Австрія, Франція).
З вітальними словами, наповненими щирістю, вдячністю та найкращими побажаннями звернулись учасники конференції: Любов ПЕТУХОВА, доктор педагогічних наук, професор, в.о. декана Педагогічного факультету Херсонського державного університету, заслужений працівник освіти України, м. Херсон, Україна; Людмила БІРЮК, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і психології початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів, Україна; Наталка КОТЕЛЯНЕЦЬ, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна; Людмила КОЛБІНА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки, психології і педагогічних інновацій, декан факультету початкового навчання Університету Ушинського; учасники з Литви (Оксана КЄТАВІЧЄНЄ, доктор соціальних наук, директор гімназії «Версмес», м. Лентваріс, Тракайський р-н, Литва; Леслав МАЖЕЙКО, Вільнюська колегія, викладач кафедри електроніки та обчислювальної техніки, Вільнюс, Литва; Катерина ВРАДІЙ, вчитель математики гімназії «Версмес», м. Лентваріс, Тракайський р-н, Литва).
Під час заходу учасники представили доповіді, в яких висвітлили актуальні питання та запропонували власні напрацювання.
Змістовно представлено виступи учасників. У своїй доповіді на тему «Принципи навчання, виховання і розвитку дітей в рамках освітньої стратегії «Росток» Тамара Пушкарьова – начальник відділу проектної діяльності ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент та дійсний член НАПН України, автор-розробник і науковий керівник педагогічної технології «Росток» (м. Київ) – розкрила ключові ідеї, що лежать в основі цієї інноваційної освітньої моделі. Кристина Шевчук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (м. Чернівці, Україна), представила доповідь на тему «Формування рефлексивно-аналітичних умінь молодших школярів у процесі вивчення природничої освітньої галузі».
У рамках наукового заходу було представлено низку ґрунтовних та актуальних доповідей, присвячених різним аспектам педагогічної діяльності та сучасним освітнім підходам. Людмила Загородня, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної педагогіки і психології Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка (м. Глухів, Україна), презентувала доповідь на тему: «Підготовка майбутніх вихователів до формування навичок, орієнтованих на сталий розвиток, у дітей старшого дошкільного віку».Марина Акалович, учитель початкових класів молодшої школи № 10 (м. Вельс, Австрія), представила доповідь на тему: "Вільна методика викладання в початковій школі Австрії: позитивні та негативні аспекти». Юлія ШПАЛЯРЕНКО,доцент кафедри педагогічних технологій початкової освіти факультету початкового навчання ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», м. Одеса, Україна розкрила «Роль педагогічної майстерності вчителя у забезпеченні ефективної інклюзивної освіти».Даріна Батура, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ, Україна), виступила з доповіддю: «Емоційне вигорання педагога».
Проведена конференція стала важливою платформою для обміну науковими здобутками, досвідом практичної діяльності та інноваційними підходами в галузі освіти. Змістовні доповіді учасників охопили широке коло актуальних питань, які представлені у Програмі конференції.