Запрошення на майстер-клас Євгена Мороза на тему: "Створення сучасного бренду вчителя та популяризація досвіду в ТікТок"

Міжнародна науково-практична конференція «Дошкільна і початкова освіта в євроінтеграційному та національному вимірах»

15 квітня 2025 року на кафедрі дошкільної і початкової освіти відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Дошкільна і початкова освіта в євроінтеграційному та національному вимірах».

У конференції взяли участь понад 300 учасників, серед яких доктори наук, професори; кандидати наук, доценти; доктори філософії; здобувачі першого (бакалаврського), другого (магістерського), третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти спеціальностей 012 Дошкільна освіта і 013 Початкова освіта; старші наукові співробітники НАПН України; асистенти; старші викладачі; завідувачі закладів дошкільної освіти; вихователі закладів дошкільної освіти; вчителі початкових класів України і зарубіжжя.

До участі в онлайн-конференції приєднались представники наукової спільноти різних міст України (Суми (і область), Київ, Глухів, Лубни, Чернівці, Івано-Франківськ, Кропивницький, Ізмаїл, Черкаси, Полтава, Мукачево, Вінницька область, Харків, Херсон, Ужгород та ін.) та країн зарубіжжя (Бельгія, Польща, КНР, Чеська республіка, Литва, Латвія, Австрія, Франція).

З вітальними словами, наповненими щирістю, вдячністю та найкращими побажаннями звернулись учасники конференції: Любов ПЕТУХОВА, доктор педагогічних наук, професор, в.о. декана Педагогічного факультету Херсонського державного університету, заслужений працівник освіти України, м. Херсон, Україна; Людмила БІРЮК, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і психології початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів, Україна; Наталка КОТЕЛЯНЕЦЬ, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна; Людмила КОЛБІНА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки, психології і педагогічних інноваційдекан факультету початкового навчання Університету Ушинського; учасники з Литви (Оксана КЄТАВІЧЄНЄ, доктор соціальних наук, директор гімназії «Версмес», м. Лентваріс, Тракайський р-н, Литва; Леслав МАЖЕЙКО, Вільнюська колегія, викладач кафедри електроніки та обчислювальної техніки, Вільнюс, Литва; Катерина ВРАДІЙ, вчитель математики гімназії «Версмес», м. Лентваріс, Тракайський р-н, Литва).

               

Під час заходу учасники представили доповіді, в яких висвітлили актуальні питання та запропонували власні напрацювання.

Змістовно представлено виступи учасників. У своїй доповіді на тему «Принципи навчання, виховання і розвитку дітей в рамках освітньої стратегії «Росток» Тамара Пушкарьова – начальник відділу проектної діяльності ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент та дійсний член НАПН України, автор-розробник і науковий керівник педагогічної технології «Росток» (м. Київ) – розкрила ключові ідеї, що лежать в основі цієї інноваційної освітньої моделі. Кристина Шевчук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (м. Чернівці, Україна), представила доповідь на тему «Формування рефлексивно-аналітичних умінь молодших школярів у процесі вивчення природничої освітньої галузі».

                

У рамках наукового заходу було представлено низку ґрунтовних та актуальних доповідей, присвячених різним аспектам педагогічної діяльності та сучасним освітнім підходам. Людмила Загородня, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної педагогіки і психології Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка (м. Глухів, Україна), презентувала доповідь на тему: «Підготовка майбутніх вихователів до формування навичок, орієнтованих на сталий розвиток, у дітей старшого дошкільного віку». Марина Акалович, учитель початкових класів молодшої школи № 10 (м. Вельс, Австрія), представила доповідь на тему: "Вільна методика викладання в початковій школі Австрії: позитивні та негативні аспекти». Юлія ШПАЛЯРЕНКО, доцент кафедри педагогічних технологій початкової освіти факультету початкового навчання ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», м. Одеса, Україна розкрила «Роль педагогічної майстерності вчителя у забезпеченні ефективної інклюзивної освіти».  Даріна Батура, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ, Україна), виступила з доповіддю: «Емоційне вигорання педагога». 

            

             

Проведена конференція стала важливою платформою для обміну науковими здобутками, досвідом практичної діяльності та інноваційними підходами в галузі освіти. Змістовні доповіді учасників охопили широке коло актуальних питань, які представлені у Програмі конференції.

Резолюція конференції

Збірник матеріалів конференції

СЕРТИФІКАТИ

Звітна конференція щодо проходження Виробничої педагогічно-психологічної практики в ЗДО_0054

10 квітня 2025 року доцентом кафедри дошкільної і початкової освіти Ольгою ШАПОВАЛОВОЮ проведено звітну конференцію щодо підсумків проходження Виробничої педагогічно-психологічної практики в ЗДО, відповідно до освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта», (другого рівня вищої освіти) для здобувачів I курсу 0054 групи.  

На онлайн-зустрічі обговорювалися питання про результати проходження Виробничої педагогічно-психологічної практики в ЗДО, а саме: удосконалення підготовки магістрантів до виконання функцій вихователя закладу дошкільної освіти, директора ЗДО, практичного психолога ЗДО; підвищенні інтересу до професійно-організаторської діяльності, удосконаленні педагогічних, психологічних та організаційних навичок, умінні творчо застосовувати теоретичні та методичні знання в практичній діяльності; реалізація магістрантами науково-методичних професійних знань та удосконалення ними навичок самостійної практичної та дослідно-експериментальної діяльності.

Всі здобувачі презентували свої знання, уміння та навички у проходженні  Виробничої педагогічно-психологічної практики в ЗДО.

Бажаємо нашим магістрантам подальших інноваційних здобутків і втілювати свої знання у практичну діяльність закладів дошкільної освіти!!!  

Підсумкова конференція щодо результатів проходження здобувачами освіти_0042

9 квітня 2025 року на кафедрі дошкільної та початкової освіти відбулась підсумкова конференція щодо результатів проходження здобувачами освіти 0042 групи (спеціальності 013 Початкова освіта) Виробничої педагогічної практики в ЗЗСО (початкові класи). На конференції були присутні: завідувач відділу практики СумДПУ імені А.С.Макаренка І.В. Ємець; викладачі кафедри, методисти з основних освітніх напрямів практики - завідувач кафедри ДПО, к.пед.н., доц. Н.М. Павлущенко; д.пед.н., проф. О.В. Лобова; к.пед.н., доц. О.О. Васько;  к.пед.н., доц. О.С. Білєр;  к.пед.н., доц. Л.В. Пушкар (керівник практики).
Практика проходила з 03.02.2025 по 28.03.2025 року.

На онлайн-зустрічі обговорювались питання виконання практикантами завдань практики: планування та проведення уроків, розробка конспектів уроків, проведення діангостики розвитку особистості, самостійний підбір методичного матеріалу, відвідування та проведення виховних заходів та ін. Здобувачі  презентували свої фото і відеоматеріали, а методисти поділились власними враженнями щодо результатів проходження практики та висловили побажання.
Бажаємо нашим здобувачам подальших успіхів та творчих злетів!

Підсумкова конференція щодо проходження навчальної пропедевтичної практики в ЗЗСО (педагогіка і психологія)

04 квітня 2025 року відбулась звітна (підсумкова) конференція 0012 групи щодо проходження навчальної пропедевтичної практики в ЗЗСО (педагогіка і психологія). Керівник практики - доцент кафедри дошкільної і початкової освіти Лариса Вікторівна Пушкар.

Конференція мала на меті підсумувати результати та обговорити досвід, який студенти отримали під час проходження практики.

Здобувачі поділились власними враженнями та здобутками, зокрема, як вони застосовували теоретичні знання на практиці, взаємодіяли з учнями, вчителями та адміністрацією шкіл. Крім того, студенти поділились важливими моментами, які виникали під час навчання, зокрема щодо психологічних аспектів роботи з учнями початкових класів.